Servisní řád
SERVISNÍ ŘÁD
obchodní společnosti
Dokonalá káva s.r.o.
se sídlem
Táborská 149, 615 00 Brno
identifikační číslo: 04185536
- Úvodní ustanovení
1.1. Tento Servisní řád upravuje postup a podmínky servisu profesionálních a domácích technologií zakoupených u obchodní společnosti Dokonalakava.cz, s.r.o., a profesionálních a domácích technologií zakoupených u smluvních partnerů obchodní společnosti Dokonalakava.cz, s.r.o., a profesionálních a domácích technologií vyrobených smluvními partnery obchodní společnosti Dokonalakava.cz, s.r.o., pro kteréobchodní společnosti Dokonalakava.cz, s.r.o. provádí servis těchto technologií (dále také jen „servis technologií"). Tento Servisní řád upravuje vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti s provedením servisu technologií mezi obchodní společností Dokonalakava.cz, s.r.o. (dále také jen „zhotovitel") a jinou osobou (dále také jen ,,objednatel").
1.2. Znění Servisního řádu může zhotovitel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Servisního řádu.
1.3. Předáním technologie do servisu vyjadřuje objednatel souhlas s tímto Servisním řádem a potvrzuje, že je s ním řádně seznámen.
- Záruční, nezáruční a pozáruční opravy
2.1. Servis je záruční, nezáruční nebo pozáruční. Záruční servis je servis v záruční době, pokud nejde o nezáruční servis. Pozáruční servis je servis provedený po uplynutí záruční doby a je hrazen objednatelem dle platného ceníku zhotovitele. Nezáruční servis je jakýkoli servis, na který́ se nevztahuje záruka a přitom je technologie ještě v záruční době (podrobněji viz bod 2.3.), a je hrazen objednatelem dle platného ceníku zhotovitele.
2.2. V případě, že se jedná o nezáruční nebo pozáruční servis, a objednatel je povinen uhradit jeho cenu, upozorní zhotovitel o této skutečnosti objednatele bez zbytečného odkladu, a to vždy předtím, než servis vykoná. Zhotovitel sdělí objednateli předpokládanou cenu servisu. Objednatel má právo servis odmítnout. V případě odmítnutí servisu hradí objednatel náklady vynaložené zhotovitelem na zjištění vady ve výši hodinové sazby dle platného ceníku prodávajícího.
2.3. O nezáruční servis se jedná zejména v případě, že se jedná o opravu vad vzniklých v důsledku nepravidelné a neodborné údržby technologií, neprovádění pravidelné dekalcifikace, vad způsobených vodním kamenem, usazeninami a dalšími nečistotami v důsledku absence filtrace vody, vad způsobených užíváním technologií v rozporu s jejich účelem a v rozporu s návodem na použití a kupní smlouvou, hrubým zacházením, nevhodným skladováním, použitím jiného než výrobcem schváleného příslušenství, připojením na elektrický rozvod nesprávných parametrů (napětí, kmitočet), přírodními živly, neodvratitelnými událostmi či působením vyšší moci, mechanickým poškozením, které bylo způsobeno uživatelem, dále vad vzniklých nesprávným postupem při instalaci technologií, obvyklým opotřebením, při nedodržení správného způsobu používání a údržby výrobku, zásahem neoprávněné osoby do výrobku, neodbornou opravou výrobku, a je-li odstraněn typový́ štítek.
- Místo provádění servisu technologií
3.1. Zhotovitel provádí servis technologií ve svých provozovnách na adrese Dokonalakava.cz, Táborská 149, 615 00 Brno.
3.2. Objednatel má možnost požadovat provedení servisu na místě umístění technologie prostřednictvím servisního technika zhotovitele. V takovém případě náklady na cestovné servisního technika nespadají do záručního plnění a jsou hrazeny objednatelem dle platného ceníku zhotovitele.
- Přijetí technologií do servisu
4.1. Převzetí technologií do servisu v případě opravy technologií v provozovnách
zhotovitele zhotovitel potvrzuje vystavením objednávky servisu zasláním na mail.
4.2. Objednatel je povinen předat k servisu technologii čistou v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství. Zhotovitel je oprávněn odmítnout převzít technologii do servisu v případě, že technologie není předávána čistá v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami. Pokud zhotovitel přijme technologii do servisu i v případě, když technologie není předávána čistá v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami, je objednatel
povinen uhradit poplatek ve výši 700,- Kč bez DPH za vyčištění technologie.
4.3. Zhotovitel objednateli sdělí, zda jde o servis záruční, pozáruční či nezáruční, jaké
navrhuje řešení, jaký je odhad ceny opravy v případě, že se nejedná o záruční servis a jaká je lhůta pro provedení servisu.
4.4. Zhotovitel odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení technologie převzaté do servisu po dobu jejího servisu.
- Vyzvednutí technologií ze servisu
5 .1. V případě opravy technologií v provozovnách zhotovitele zhotovitel vyrozumí
objednatele o provedení servisu sms zprávou na telefonní číslo nebo zprávou na e-mailovou adresu objednatele uvedené v přijímacím listě.
5.2. Objednatel je povinen vyzvednout si opravenou technologii nejpozději do jednoho
měsíce od vyrozumění zhotovitele dle bodu 5.1. tohoto Servisního řádu.
5.3. Nevyzvedne-li si objednatel opravenou technologii dle bodu 5.2. tohoto Servisního
řádu, je povinen zaplatit poplatek za uskladnění nevyzvednuté opravené technologie ve výši
30,- Kč za každý i započatý den, kdy bude nevyzvednutá opravená technologie uskladněna u
zhotovitele.
5.4. Nevyzvedne-li si objednatel opravenou technologii ani ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy si ji byl objednatel povinen vyzvednout dle bodu 5.2. tohoto Servisního řádu, má zhotovitel právo na účet objednatele opravenou technologii prodat. Zhotovitel vyrozumí písemně objednatele na adresu uvedenou na přijímacím listě o zamýšleném prodeji technologie s tím, že mu stanoví náhradní lhůtu k vyzvednutí technologie v délce jednoho měsíce od odeslání vyrozumění.
5.5. Pokud ani v náhradní lhůtě k vyzvednutí věci dle bodu 5.4. tohoto Servisního řádu si objednatel opravenou technologii nevyzvedne, je zhotovitel oprávněn technologii prodat. Dojde-li k prodeji nevyzvednuté technologie, vyplatí zhotovitel objednateli výtěžek prodeje po odečtení ceny opravy, poplatku za uskladnění a nákladů prodeje. Právo na výtěžek prodeje musí objednatel uplatnit u zhotovitele.
5.6. Zhotovitel neodpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci převzaté do opravy po uplynutí doby, ve které si ji byl objednatel povinen vyzvednout dle bodu 5.2. tohoto Servisního řádu.
- Cena servisu
6.1. Platný ceník služeb spojených se servisem technologií je vždy vyvěšen
na webových stránkách. To nevylučuje možnost sjednání individuální ceny.
- Záruční servis
7.1. Pokud je prováděn záruční servis, po dobu provádění záručního servisu záruční doba neběží. Předáním opravené technologie objednateli pokračuje původní záruční doba. Původní záruční doba však pokračuje nejpozději od prvního dne následujícího po uplynutí doby, ve které si měl objednatel vyzvednout opravenou technologii dle bodu 5.2. tohoto Servisního řádu.
7.2. V případě nezáručního servisu nedochází k přerušení záruční doby po dobu, kdy je technologie v opravě.
- Záruka na provedenou opravu technologií
8.1. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku na provedenou opravu technologie v délce tří
měsíců. Poskytnutá záruka na provedenou opravu se však vztahuje pouze na provedení
opravy, nikoliv na celou technologii a není tedy rovnocenná původní záruce.
8.2. Záruční doba počíná běžet ode dne vyzvednutí opravené technologie objednatelem
v provozovně zhotovitele nebo předáním opravené technologie v případě opravy technologie
v místě umístění technologie. Záruční doba však počíná běžet nejpozději od prvního dne
následujícího po uplynutí doby, ve které si měl objednatel vyzvednout opravenou technologii
dle bodu 5.2 tohoto Servisního řádu.
8.3. Pokud je prováděna oprava, při které dojde k výměně součástky technologie,
zhotovitel poskytuje objednateli záruku na novou součást technologie v délce šesti měsíců.
Záruční doba počíná běžet ode dne vyzvednutí opravené technologie objednatelem v
provozovně zhotovitele nebo předáním opravené technologie v případě opravy technologie v
místě umístění technologie. Záruční doba však počíná běžet nejpozději od prvního dne
následujícího po uplynutí doby, ve které si měl objednatel vyzvednout opravenou technologii
dle bodu 5.2 tohoto Servisního řádu.
8.4. Po dobu opravy je možné zapůjčit náhradní přístroj za cenu dle platného ceníku
zhotovitele.
- Reklamace provedené opravy
9.1. Reklamuje-li objednatel kvalitu provedené opravy u technologie, kterou již převzal, je
třeba tuto reklamaci opravy pojmout jako novou opravu s ohledem na lhůty pro vyřízení
reklamace. Na takovou opravu je možno pohlížet jako na další v řadě (je-li servisem uznána
jako záruční) z hlediska výcenásobných oprav a případného odstoupení objednatele od
smlouvy.
9.2. Při reklamaci opravy se postupuje dle Reklamačního řádu obchodní společnosti Dokonalakava.cz, s.r.o.
- Mimosoudní řešení sporů
10.1. Veškeré spory vyplývající z provádění servisu technologií jsou v první řadě řešeny
smírnou cestou. Pokud není spor vyřešen smírně, je objednatel, jedná-li se o spotřebitele,
oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení sporu k určenému subjektu mimosoudního řešení
spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
ID datové schránky: x7cab37
E-mailová adresa: adr@coi.cz
Internetové stránky: adr.coi.cz
10.2. V případě sporu mezi zhotovitelem a objednatelem, který se nepodařilo mezi stranami
urovnat přímo, poskytne zhotovitel objednateli informace uvedené v bodu 10.1. v listinné
podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.
- Závěrečná ustanovení
11.1. Tento Servisní řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. 8. 2024 není-li mezi účastníky písemně dohodnuto něco jiného, a nahrazuje veškerá předchozí znění. Změny Servisního řádu jsou vyhrazeny. V případě vzniku nové verze platnost této automaticky zaniká.
11.2. Práva a povinnosti stran tímto Servisním řádem výslovně neupravené se řídí
ustanoveními příslušných právních předpisů, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským
zákoníkem, v jeho platném znění.
jednatel Jan Houdek