KÁVA MĚSÍCE ☕️: Sicilian style -15%

Celý kávový svět si dal sraz v Miláně

V říjnu proběhla jedna z největších akcí spojená s kávou. Jednou za 2 roky se v italském Miláně koná veletrh značek kávy, výrobců kávovarů, výrobců pražíren a baristických doplňků. Prostě cokoliv si dovedete představit okolo kávy.

Letos poprvé jsme měli možnost se s Richardem účastnit takovéto akce. Sice zatím jen z pohledu návštěvníka, ale přes to nám to přineslo spoustu nových impulsů. Hlavně jsme viděli spoustu novinek, které budou na trhu k dispozici až příští rok. Výrobci nemají ještě ani ceníky a katalogy na některé kávovary.

Kávovary

Našim hlavním cílem byl stánek značky AscasoTuto značku kávovarů prodáváme, oblíbili jsme si je pro design, ale také technologické prvky, které mezi domácími kávovary nemají konkurenci. Prezentace kávovarů, jak domácích, tak profesionálních neměla chybu. Měli jsme možnost si osahat novinku, profesionální kávovar Big Dream. Jde o vlajkovou loď této značky.

Ascaso a nové technologie

Nás ovšem nejvíce zajímali domácí kávovary. Španělští inženýři si dali na designu a technologiích záležet a vymysleli kávovar, který je špičkou ve své kategorii.

Může se Vám zdát, že dát 22 000 Kč za kávovar je hodně, ale opak je pravdou. Precizní sítka, prakticky neomezené množství páry pro šlehání mléka, kvalitní pěchovadlo, ergonomická páka, profesionální hlava kávovaru a další vychytávky vás budou stát u dalších kávovarů výrazně více.

Jedním z dalších producentů, který nás nadchl, byla značka Bezzera. Ta příští rok uvede na trh kávovar, který má plášť ze skla a je kompletně podsvícený. Samozřejmostí je nastavitelná teplota vody na výstupu a spoustu dalších vymožeností. Cenu nám výrobce zatím neposkytl, vše se bude vědět až na jaro příštího roku. Ale tak tipuji, že se na českém trhu moc kávovarů neprodá.

Když říkáme, že Ascaso je Mercedes mezi kávovary, tak v Miláně jsme objevili Ferarri. Francouzský výrobce kávovarů Reneka přišel s novou technologií, kdy už nemusíte pěchovat kávu. Po vložení páky do hlavy kávovaru se automaticky káva upěchuje.

Máte doma kuchyň nebo kavárnu v červené barvě v kombinaci s dřevem z javoru. Žádný problém. Každý kávovar je vyráběn jako originál. Vy si zadáte požadavek, jak chcete, aby design kávovaru vypadal, a vše vám vyrobí na míru. Tedy kromě rozměrů, ty jsou dány.

Ještě jeden kávovar od Reneky nás nadchnul. Nikdy jsme nic podobného neviděli. Stroj, který je zapouštěný v kuchyňské lince nebo baru. Pokud nebudete vědět, že jde o kávovar, tak si pravděpodobně budete myslet, že se jedná o pípu na pivo. Cena opět není zatím uveřejněna.

Nepřeberné množství pěchovadel, různého designu. Konvičky s vlastním designem a mnoho dalšího. Našli jsme však něco, co jsme museli zařadit do sortimentu. Jmenuje je se to Coffee Leveler, do češtiny se to dá asi přeložit jako urovnávač kávy (pokud někdo víte, jak se to česky jmenuje, budu rád za doplnění). V zásadě to má rovnoměrně rozprostřít kávu v páce, čímž docílíte také rovnoměrné extrakce. Můžete objednávat zde.

leveler

Káva

Co by to byl za kávový veletrh bez kávy. Značek káv, především italských, jsme viděli spoustu. Bohužel ochutnat všechny kávy, které bychom chtěli nebylo v lidských silách. Už i tak jsme vypili cca 10 šálků každý den. Sice ristretta, ale i tak jsme se vznášeli a motali pod kávovým opojením.

A tak, abychom měli určité srovnání, tak jsme ochutnávali především značky, které známe z Česka. Chuťově nás nejvíce zaujalo Cararro.No nicméně nám chutnala káva, kterou k nám nedodávají, prý by byla příliš drahá a nikdo by ji na našem trhu nekupoval.

Ovšem zažili jsme i smutný příběh některých značek, které nedokáží správně připravit kávu ani na veletrhu, kde se prezentují.

Nitro káva

I na relativně konzervativním trhu s kávou v Itálii se můžete potkat s moderními trendy. Například Pavin Caffe na svém stánku nabízel světle pražené jednodruhové arabiky a různé způsoby alternativní přípravy kávy, například Nitro coffee. Jde o studený kávový nápoj sycený dusíkem. Dusík kávu nakypří a vytvoří mikroskopické bubliny. Krátce po načepování pak můžete vidět tzv. lávový efekt.

Náročné, ale poučné

Skvělé na tom vše bylo to, že člověk mohl vidět všechny ty novinky naživo a osahat si je, v některých případech také ochutnat. No a to bychom nebyli my, abychom nechtěli co nejvíce těchto novinek nabídnout. Máte se na co těšit!

Jan Houdek

IMG_1061