Jak začít s kavárnou: koncept
Úvod
Kavárna vám nevydělává? Chcete si splnit sen a otevřít si svou vlastní kavárnu? Připravili jsme pro vás sérii blogů, kde vás tímto procesem provedeme. Jsme firma, která prodává kávu, kávovary a baristické kurzy, ale především prodáváme zážitek. Půjdeme od těch nejdůležitějších věcí až po provozní záležitosti. Obecně se zaměříme se na strategii, koncept, legislativu a rozpočet.
Nedělejte věci dobře, dělejte věci skvěle. Jen za skvělými věcmi se zákazníci rádi vrací. Pokud budete dělat věci dobře, tak se vám může stát, že jakmile přijde nečekaná událost jako covid, a vy nebudete mít rezervy, skončíte. Velké peníze se vydělávají v období krize, protože padá konkurence, a vy děláte ty věci skvěle. Proto nebudete mít srovnání a zákazníci se za vámi budou neustále vracet a vy budete mít čím dál větší tržby. Děláte-li věci skvěle, jste originální a lidé jdou za vámi za zážitkem. V tu chvíli je jim úplně jedno jestli káva stojí 49 nebo 59 Kč.
Koncept
Podíváme se na to, jak vytvořit dokonalý koncept. Je to něco, co bude rozhodovat o vašem úspěchu či neúspěchu. Měli byste tento krok promyslet ještě předtím, než se do čehokoliv pustíte. Rozmyslete si co je vaše přidaná hodnota, co můžete zákazníkovi nabídnout. V čem jste dobří a proč vás lidi mají rádi. Když budete čerpat z něčeho, k čemu máte vztah a znalosti, půjde vám to podstatně lépe. Představte si, co je vám vlastní, a to budujte. Nekopírujte slepě koncepty ostatních, jelikož nemůžete vědět, jaké jsou náklady a financování daného podniku. Najděte si koncept, který je vám blízký a myslíte že funguje, přidejte k tomu něco originálního a vlastního. Hlavně buďte něčím jedineční. Nemá smysl vymýšlet něco světoborného a úplně nového, jelikož v gastronomii bylo pravděpodobně stejně vše objeveno. Inspirujte se třeba v zahraničí a tento nápad si upravte podle sebe. Objevujte! Dvě kavárny do podrobna rozebrané v praxi najdete právě teď ve videu na našem youtube kanále.
Úspěšné kavárny mají pár věcí společných - přemýšlí nad věcmi do detailu, dají tomu strategii, nápad, koncept a myšlenku. My se jdeme podívat na to, jak to udělat. Nabízí se udělat koncept se zaměřením na kávu. Ovšem budete mít obrovské očekávání od zákazníků. Musíte mít drahé vybavení,..
Koncept kavárny je nejdůležitější krok - bude se prolínat do komunikace na sociálních sítích, podle čeho vás budou lidé hodnotit, myslete nadčasově - co se bude dít za 5-10 let. Jaký bude název, bude v angličtině nebo češtině. Musí být jednoduchý a snadno zapamatovatelný, aby se lehce hledal na internetu.
Káva může být pouze doplněk k vašemu prostoru. Co bude hlavní produkt, který budete prodávat? Ke kávě se dělají snídaně, občerstvení, degustace. Určitě nestavte koncept pouze na tom, že děláte dobrou kávu. Aby jste přilákali zákazníky je důležité, abyste měli přidanou hodnotu, proč by se zákazník měl stavit právě k vám.
Identita podniku je velmi důležitá
Měli byste se rozhodnout jestli postavíte identitu podniku na sobě nebo na brandu. Lidé mají raději lidi než značky. Když lidé chodí za vámi, je to hezké, ale jakmile budete potřebovat si vzít dovolenou nebo onemocníte, může se stát, že nikdo nepřijde, nebo si budou lidé myslet, že na to kašlete. Také po nějaké době, jak se vám bude dařit už nebudete moci být kvůli papírování za barem každý den. Když budou lidé vnímat brand, tak je to snazší. Budou zvyklí, že chodí do brandu a ne za vámi. A potkávat cizí obličeje za barem jim nebude připadat divné.
Pokud vás zajímá více informací a tipů nebo potřebuje načerpat informace, mrkněte na náš kurz: NAKOPNI SVOU KAVÁRNU